ЗАЩО МЮСЮЛМАНИТЕ СА РАЗДЕЛЕНИ НА СЕКТИ/МИСЛОВНИ УЧИЛИЩА?




Въпрос:Всички Мюсюлмани следват един и същ Кур’ан,защо тогава има толкова много секти и мисловни течения сред Мюсюлманите?

Отговор:


1.Факт е,че днешните Мюсюлмани са разделени помежду си.

Най-лошото е,че такива групи не са разрешени и не се одобряват в никакъв аспект от Исляма.
Свещения Кур’ан казва:

,,И се привържете всички за въжето на Аллах (което ти се подава), и не се разделяйте’’(3:103)

Кое е въжето за което се говори в аята?Това е Свещения Кур’ан.Свещения Кур’ан е въжето на Аллах с което всички Мюсюлмани трябва да се държат заедно.Аята подчертава две неща.След ,,привържете се всички,, веднага следва: ,,не се разделяйте,,.В Кур’ана също се казва:

,,Покорявайте се на Аллах и се покорявайте на Пророка’’(4:59)

Всички Мюсюлмани трябва да следват Кур’ана и автентичните хадиси и да не се разделят помежду си.

2.Забранено е създаването на секти и групи в Исляма

Свещения Кур’ан казва:

,,С онези, които разединиха Своята религия и станаха на групи ¬ ти [о, Мухаммад] нямаш нищо общо. Делото им принадлежи на Аллах: Той ще им каже накрая истината за всичко,което са извършили’’(6:159).

В тази ая Аллах (с.у.т.) казва,че трябва да се дистанцираме от тези,които се отделят от религията и се отделят на секти.
Когато някой попита Мюсюлманин,’’какъв си?’’,популярния отговор е или:’’Аз съм Сунит.’’,или ‘’Аз съм Шиит’’.Някои наричат себе си Ханафи,или Шафи или Малики или Хамбали.Някои казват:’’Аз съм Деобанд’’,други пък:’’Аз съм Барлеви’’.

3.Нашият Пророк е бил Мюсюлманин

А) Такива Мюсюлмани могат да бъдат попитани,’’А какъв е бил нашия любим Пророк Мухаммад (саллалаху алайхи уасълам)?Бил е Ханафи или Шафи,или Хамбали или може би Малики?’’Не!Той е бил Мюсюлманин,както всички други пророци и пратеници на Аллах преди него.

В сура 3,ая 52 от Кур’ана се казва,че Исус (мир нему) е бил Мюсюлманин.Още,в сура 3,ая 67 се казва,че Ибрахим (мир нему) не е нито Юдеин,нито Християнин,а е Мюсюлманин.

4.В Кур’ана се казва:наричайте себе си Мюсюлмани

Ако някой Мюсюлманин бъде запитан какъв е,той трябва да каже:’’Аз съм МЮСЮЛМАНИН,не Ханафи или Шафи.’’В сура Фуссилат,номер 41,ая 33 се казва:

,,И кой има по-хубаво слово от онзи, който зове (хората) към Аллах и върши праведни дела, и казва: “Аз съм отдаден на Исляма (мюсюлманин)!”(41:33)
Кур’ана казва:’’Кажи аз съм от които са отдадени на Исляма’’или с други думи:’’Аз съм мюсюлманин’’

Б) Пророка (саллаху алайхи уасълам) изпращал писма до царете и владетели не мюсюлмани,поканвайки ги да приемат Исляма.В тези писма той споменавал следната ая от Кур’ана,от Ал Имран (Народът на Имран),сура 3,ая 64:

Кажи: “О, хора на Писанието, елате към едно общо слово между нас и вас ¬ да не служим на друг освен на Аллах и да не Го съдружаваме с нищо, и едни от нас да не приемат други за господари, освен Аллах!” А отвърнат ли се, кажете: “Засвидетелствайте, че сме Мюсюлмани(покланящи се пред волята на Аллах)!”(3:64)

5.Уважение към Великите учени в Исляма

Ние трябва да уважаваме всички велики ислямски учени,вкл. Четирите имама,Имам Абу Ханифа,Имам Шафи,Имам Хамбал и Имам Малик (нека Аллах да е доволен от тях).Те са велики учени и нека Аллах ги възнагради заради техните проучвания и неуморна работа.Няма нищо нередно някой да споделя мнението на Имамите по дадени въпроси.Но когато някой го попита,’какъв си?’,отговорът би трябвало да бъде ‘Аз съм Мюсюлманин’.

Някои могат да оспорят,цитирайки хадиса на Пророка (саллаллаху алайхи уасъллам) от Сунан Абу Дауд,хадис №4579.Там той казва,’’Моят народ ще се раздели на седемдесет и три секти.’’
В този хадис Пророка (салллаху алайхи уасъллам) предсказва появата на 73 секти.Не се има предвид,че Мюсюлманите трябва да поемат инициатива да се разцепват на секти.Свещения Кур’ан ни заповядва да не създаваме групи.Тези,които следват ученията на Кур’ан,Сахих Хадиси и не се разделят на секти са тези,които са на прав път.

В хадис № 171 от Тирмизи,Пророка (салллахау алайхи уассъллам) казва:,,Моята Умма ще бъде разкъсана на седемдесет и три секти,и всички те ще бъдат в Ада,освен една група.’’Сподвижниците попитали Пророка на Аллах коя ще бъде тази група.На което той отвърнал,’’Това е тази към която аз и моите сподвижници принадлежим.’’
Свещения Кур’ан споменава на няколко места,’’Подчинявайте се на Аллах и се подчинявайте на Пратеника.’’Истинския Мюсюлманин трябва да следва само Кур’ана и Достоверните Хадиси.Ако дадени мнения противоречат на Думите на Аллах и Сунната на Неговия Пророк,тогава те нямат никаква тежест,независимо кой известен учен ги е казал.
Само ако Мюсюлманите четата Кур’ана с разбиране и се придържат към Сахих Хадиси,иншаалах повечето от тези различия ще бъдат разрешени и ние можем да бъдем една сплотена Умма.

от Ислямски Комитет за Проучвания

Няма коментари:

Публикуване на коментар