Може ли джин да обсеби човек?


В последните няколко дена възникна спор относно това дали джиновете влизат в тялото на човек.Някои казват това е невъзможно, защото те са създадени от две различни неща, човекът е от глина, а джина е от огън.Казват също и, че шейтаните (дяволи) нямат друга сила освен да нашепват уасуаас(намекват)и, че Аллах не им е дал друга сила освен тази.Твърдят и, е записите, които се разпространяват (запис на джин, който се предполага, че говори чрез човек) не са доказателство за нищо.Как бихте отговорили?

Бисмиллах,
Факта, че джиновете могат да влизат в телата на хората е доказан от Курана, Сунната и единодушието на Ахл ал-Сунна уа'л-Джама'а и от действителни случаи.Никой не поставя това под въпрос, освен Мутазилите, които дават предимство на личният си рационален анализ пред доказателствата от Курана и Сунната.Ще споменем някои от тях по-долу:

Аллах казва (превод на значението):

''Тези,които изяждат лихвата, не ще се изправят (в Деня на Страшния Съд), освен както се изправя някой, когото Шейтана (Сатаната) поваля от лудост. Това е, защото казваха: “Търговията е като Риба'(лихварството).'' (ал-Бакара 2:275)

Ал-Куртуби казва в неговия Тафсир (част 3, стр. 355):''Тази ая е доказателство, че хората които отричат, че епилепсията е причинена от джин и твърдят, е причините за нея са чисто физически и,че Шейтана не влиза в телата и не причинява лудост- грешат.''

Ибн Катир казва в неговия Тафсир (част 1, стр.32), след споменаване на аята цитирана по-горе: ''Те няма да се вдигнат от гробовете си в Деня на Страшния Съд, освен така както епилептика се вдига по време на конвулсиите си, когато е бит от Шейтана. Това е така, защото те ще са в много лошо положение.
Ибн 'Аббас казва: 'Този, който яде от рибаа (лихви)ще възкръстне в Деня на Страшния Съд луд и тресящ се.'

Според достоверния хадис разказан от ал-Насаа'и от Абу'л-Йуср, Пророка (Аллах да го благослови и с мир да го дари) се молеше:''Аллахумма инни а'уду бика мин ал-тарадди уа'л-харам ва'л-гхарак ва'л-харк, уа а'уду бика ан ятакабатани ал-шайтан 'инд ал-маут(О Аллах, търся убежище при Тебе от това да бъда хвърлен от високо място, стари години, удавяне и изгаряне; и търся убежище при Тебе от това да съм бит от Шайтана по времето когато умирам).'' Коментирайки този хадис в Ал-Файд (част 2, стр. 148), ал-Манаауи казва: фразата ''и търся убежище при Тебе от това да съм бит от Шайтана по времето когато умирам''значи, последното нещо от което имам нужда е той са си играе с мен, да навреди на моето религозно отдаване или разум (когато умирам) чрез натрапващите негови нашепвания които карат хората да се подхлъзнат или изгубят разума си.Шайтана може да вземе контрол върху човек, когато той е на път да си замине от този свят и го заблуди или го спре от поканянието му..''

Ибн Таймия (Маджму' ал-Фатауа 42/276) казва:Факта, че джиновете могат да влязат в човешкото тяло е доказан с единодушието на Ахл ал-Сунна уал-Джама'а.Аллах казва (превод на значението):
''Които изяждат Рибаа (лихвата), не ще се изправят (в Деня на Страшния Съд), освен както се изправя някой, когото Шейтана (Сатаната) поваля от лудост. Това е, защото казваха: “Търговията е като Риба'(лихварството).'' (ал-Бакара 2:275)

И в Сахих-а се казва, че Пророка (Салл Аллаху алейхи уссалам) казал:''Шейтана се минава през синовете на Адам както кръвта минава през вените.''

'Абд-Аллах ибн ал-Имаам Ахмад ибн Ханбал казва:''Казах на баща си:'Има някои хора които казват, че джин не влиза в тялото на епилептика.'Той отвърна:'О сине мой, те лъжат; джина можеше да говори чрез този човек.''' Коментирайки това 'Ибн Кудама ал Магдиси (известния учен от ханбали мад'хаб: ал Мугни,Луматил Итикад, Китаб ул Кадр и др.)коментира: ''Това което той казва е добре познато, защото човек може да страда от епилепточен припадък и говори на език, който никой не разбира и тялото му може да се бъде бито с удари, които биха повалили камила, но епилептика няма да ги усети въобще и също няма представа за думите които казва.Епилептика и останалите могат да бъдат бутани наоколо, килима на който седят може да бъде дърпан и предметите мърдани от място на място и могат да се случат и други неща.Всеко, който стане свидетел на такова нещо със сигурност знае, че този, който говори чрез човека и мърда нещата не е човек.
И той каза, Аллах да се смили над него:''Няма нито един от имамите на Мюсюлманите които отричат, е джин може да влезе в тялото на епилептик и другите.Всеки, който отрече това и твърди, че Исляма го отрича, изрича лъжа за Исляма.Няма нищо от доказателствата в Шария което сочи, че това не се случва.''
Така, че факта, е джиновете влизат в човешките тела в доказан от Курана, Сунната и консенсуса на Ахл ал-Сунна уал-Джамаа, някои от коментарите коментирахме по-горе.

Относно аята (превод на значението):
''ала с това не вредяха никому, освен с позволението на Аллах'' (ал-Бакара:102) това без съмнение е явен знак, че джиновете не могат да причинят вреда на никого чрез магия или епилепсия или всеки друг вид неразположение или заблуда, освен с позволението на Аллах.
Както ал-Хасан ал-Басри казва:''На този на който Аллах пожелае, Аллах му дава сила над него, и на този който не пожелае, Той не му разрешава въздействие над него и те не могат да направят нищо освен с разрешението на Аллах.''Шайтана (който е отрекъл се от вярата джин)може да има сила над вярващите като ги кара да правят грехове и като ги кара да изоставят споменаването и Таухида на Аллах и искренето служба към Него.Но той няма сила над праведните слуги на Аллах, както Аллах казва (превод на значението:
“Наистина, над Моите раби (т.е. истински вярващите в Ислямското Единобожие)- ти нямаш власт над тях. И Достатъчен е твоят Господ за Покровител.” (ал-Исраа':65)

По времето на Джахилия Арабите са знаели това и са го споменали в поезията си.Например поета ал-А'ша свързва силата на женската камила с тази на някой засегнат от джин и казва, че е този който и дава енергия е джин.

Относно случаите на епилепсия, Ибн Таймия обяснява причините в(Маджму' ал-Фатауа, 19/29)Той казва: Когато джин засегне човек с епилепсия, това може да е от желание или любов точно така, както това се случва от един човек към друг...или може да бъде-в повечето случаи е-заради омраза или наказание, когато човек ги нарани или те мислят, че ги е наранил нарочно като или е уринирал върху тях или е изсипал гореща вода или ги е убил дори и човек да е извършил това без да знае. Те са невежи и злите от тях могат да накажат човек повече отколкото заслужава или могат да си играят с него и да го заблуждават, като безрасъдните хора сред човешкия род.''

И аз казвам: начина да се предпазиш от това е да споменаваш Аллах и да казваш Неговото Име в началото на всичко както беше предадено, че Пророка (Аллах да го благослови и с мир да го дари) е споменавал Аллах в много слуаи като: ядене, пиене, изкачване по хълм с ездитно животно, сваляне на дрехите по каквато и да било приина, полов контакт и т.н.

Относно лечението (на обсебения от джин), Ибн Таймия казва (Маджму ал-Фатауа 19/42):''Когато джинове атакуват човек,на тях трябва да им се кажат повелите на Аллах и Неговия Пратеник, да им се даде доказателство срещу това и да им се нареди да правят добро, а не нещо, което е зло, също както се казва на хората, както Аллах казва (превод на значението):'И не наказвахме, докато не проводехме Пратеник (да даде предупреждение)'.(ал-Исраа' 17:15).После казва:''Ако джина не напусне след като е бил предупреден по този начин, тогава е разрешено да го порицаеш, да му кажеш да се маха, заплашваш го и го кълнеш, както Пратеника на Аллах (салл-Аллаху алайхи уассалам)е направил с Шайтана, който дошъл при него с паднала звезда за да я хвърли в лицето му и Пратеника на Аллах казал:''Търся убежище при Аллах от тебе и те проклинам с проклятието на Аллах''-три пъти.(ал-Бухари)
Също може да търси помощ срещу джина със споменаване на Аллах (дикр)и рецитация на Куран, специално аят ал-Курси.Проорока (салл-Аллаху алайхи уасаллам) казва:''Който го рецитира ще остане под защитата на Аллах и няма шейтаан (дявол)който може да го достигне до сутринта.''(ал-Бухари)

И ал-Ми'уадатайн (последните 2 сури от Курана) също могат да се рецитират.

Относно психиатрите, които не третират епилептиците по този начин, те не могат да му направят направят нищо добро.

Въпроса може да обсъди много по-детайлно, но това което казахме до тук е достатъчно за тези които искат да знаят малко по тази тема.Алхамдулиллах Раббил-Аламин.

Маса'ил уа раса'ил, Мухаммад Махмуд ал-Наджди, стр. 23

Islam Q&A (Belief in the Jinn, witchcraft and the evil eye)

17 коментара:

  1. Сърцето ми беше счупено, никога не вярвам, че отново ще се върна на моя бивш, докато д-р ЛОВЕ не върна моя бивш в рамките на 24 часа със силно любовно заклинание. Той е надежден за положителен резултат, свържете се с магьосника за любовна магия по имейл: {placeofsolution@yahoo.c om} или whatsapp на 1 443 281 3404

    ОтговорИзтриване
  2. Моето име е златна радост от САЩ, съм тук, за да кажа голяма благодарност на д-р DODO. и неговите велики духове за спасяването на брака ми. Не

    човек би вярвал, че аз и съпругът ми ще се върнем отново заедно като любовници. Но това голямо заклинание

    ни обединиха само за 48 часа. Д-р DODO е истински и честен онлайн заклинател. ако имате някакъв проблем с вашия

    женен или искате веднага да върнете съпруга си. свържете се с него сега е Email адрес: drdodotemple @ gmail.com.

    или какво-приложение е номер +2348147766277% +234 807 835 1159.

    1. Върнете приятеля си обратно
    2. Върнете съпруга си обратно
    3. Върнете жена си обратно
    4. Върнете приятелката си обратно
    5. Спечели лотария
    6. промоция в офиси
    7. помогнете да забременеете, ако търсите плода на утробата
    8. Пълно излекуване от всякакъв вид болест
    9. брачен ангажимент и още много други.
    10. Лекуване на ХИВ.

    ОтговорИзтриване
  3. Благодаря ви сър за вашите истински заклинания. Казвам се Зара Матео. Това е наистина невероятно и никога през живота си не съм изпитвал подобно нещо. Преди да се срещна с вас, сър, опитах всички възможни начини да върна съпруга си, но осъзнах, че нищо не работи за мен и че съпругът ми е развил много омраза към мен. Мислех, че няма надежда да се събера с бившия ми съпруг. Но когато прочетох добри отзиви за това как DR WHITE помага на другите, реших да му изпратя съобщение чрез WhatsApp: +17168691327. да се опитам и направих всичко, което той ми инструктира и му се доверих и изпълних инструкциите му, тъй като той ми гарантираше след 48 часа, и точно тогава бившият ми ми се обади. Сър, сега сме по-щастливи от всякога. Всичко изглежда перфектно и толкова естествено! Благодаря ви сър, за вашите автентични и безспорни заклинания. тук отново неговия имейл:

    wightmagicmaster@gmail.com

    .com Можете също да го WhatsApp:
    +17168691327

    ОтговорИзтриване
  4. Здравейте, аз съм Силва Гинсбург и живея в Сингапур. Тук съм, за да споделя собственото си мнение за света за това как ми помогна д-р Уайт със своите мощни заклинания да върна гаджето ми, което ме пренебрегна и скъса с мен през последните 2 години и половина. Не мога да кажа много, защото наистина не знам как да се изразя в момента, защото съм съкрушен, но наистина искам да оценя и благодаря на д-р Уайт за неговата честност и състрадателна работа в живота ми. Благодаря ти много. Всеки, който чете това, който се нуждае от услугата му, може да се свърже с него чрез неговия номер в WhatsApp на адрес:
    +17168691327
    или по имейл на:
    wightmagicmaster@gmail.com

    ОтговорИзтриване
  5. Преди пет седмици приятелят ми скъса с мен. Всичко започна, когато отидох на летен лагер, опитвах се да се свържа с него, но не минаваше. И така, когато се върнах от лагера, го видях с млада дама да се целува в стаята му, бях разочарован и това ми даде безсънна нощ. Мислех, че той ще се върне към извиненията, но той не дойде почти три седмици, бях наистина наранен, но благодарение на DR WALE за всичко, което направи, срещнах DR WALE по време на търсенето ми в интернет, реших да се свържа с него на неговият WhatsApp +2347054019402 той ми върна гаджето само в рамките на няколко седмици, обеща. той ми каза също да платя за всички необходими вещи, които наистина съм платил за всички тях, а също и да следвам инструкциите му. днес съм наистина щастлив, защото аз и приятелят ми сме в добри отношения сега. отново можете да се свържете с DR WALE на WhatsApp/Viber: +2347054019402 или имейл: drwalespellhome@gmail.com

    ОтговорИзтриване
  6. Любовта никога не се отказва, никога не губи вяра, винаги е с надежда и издържа при всякакви обстоятелства. Отдавам на Бога цялата слава за това, че донесе д-р Иге Аджайи в живота ми за това, че ми помогна да си върна съпругата си, която ме накара да се разведа за една година. Бях последният човек на земята, който прие факта, че магиите съществуват или действат, чак докато не ме насочиха към д-р Иге Аджайи, онлайн към който е помогнал на толкова много хора със своите мощни заклинания. Нямах друга възможност, освен да опитам, защото 3 месеца след развода бях понижен на работното си място поради депресия, защото не знам какво да направя, за да я върна, но благодаря на Бог днес, че използвах Dr. Ige Ajayi, за да си върна щастието и любовния живот в рамките на 48 часа. Само миналата седмица тук бях повишен обратно на позицията си и съм тук, за да споделя собствения си опит с този човек, наречен д-р Иге Аджайи. Не знам през какво преминавате днес, но знайте, че във всяка ситуация винаги има изход. Д-р Аджайи също подготвя магии като заклинание за лотария, заклинание за работа, заклинание за спиране на развод, заклинание за лечение на всякакви болести, заклинание за защита, заклинание, за да станете успешни, богати и мощни заклинания за съдебно правосъдие E.T.C. Свържете се с имейл drigeajayi@gmail.com. Телефон/Whatsapp +2348057393990

    ОтговорИзтриване
  7. Всички ние имаме своите различни истории в живота. Имаше възходи и падения, но бях най-опустошена, когато годеникът ми, с когото се срещахме от 7 години, каза, че трябва да прекратим връзката си, не съм изпитвала болката, която изпитах този ден в живота си. Попитах го какво е направил грешно, но той ми каза, че е уморен, след 3 месеца раздяла попаднах на свидетелството на една дама, която говори добре за д-р Иге Аджайи, магьосник, който е помогнал на много хора да възстановят мира и любов. вкъщи. аз наистина обичам моя мъж и го искам обратно в живота си, затова се обърнах към д-р Иге Аджайи и се обясних, след няколко консултации той ми каза какъв е проблемът и какво да направя, за да възстановя връзката си, направих всичко, което ми беше казано попитах и ​​след 48 часа от заклинанието моят годеник се свърза с мен и сега сме щастливо женени. Ако имате нужда от помощта на истински заклинател, тогава можете да се доверите на д-р Иге Аджаи и вярвам, че той ще има причина да се усмихне отново. Имейл за връзка: drigeajayi@gmail.com Или Whatsapp: +2348130035939

    ОтговорИзтриване
  8. Просто не мога да запазя това щастие за себе си. Омъжих се преди 10 години без дете за показване, съпругът ми започна да се отнася с пренебрежение към мен, както и свекърва ми. Това ме разочарова, потърсих помощ онлайн, след което видях много свидетелства за това как VOODOO LORD е помогнал на много мъже и жени. Свързах се с него веднага в Whatsapp и му обясних ситуацията си, той обеща да помогне, даде някои инструкции, които трябваше да следвам, за да дам перфектни резултати. Направих всичко, както ми каза, по-късно той ми каза да отида в болницата след 2 седмици за тест за бременност и за моя изненада бях бременна и това беше наистина страхотна новина за мен. Толкова съм му благодарна, защото родих прекрасни момчета (близнаци), които приличаха на баща си. Сега съм спокойна в къщата си със съпруга и свекърва си. Свържете се с него в Whatsapp +2348097014925.....имейл voodooconnect60@gmail.com

    ОтговорИзтриване
  9. Един съсед ми даде контакт на господаря на вуду, когато наистина имах нужда от брачна помощ, защото господарят на вуду му е помагал и преди. Имах сериозни проблеми в брака си, защото жена ми беше толкова пристрастена към наркотиците и имаше мъж, който я снабдяваше с тези лекарства. тя остави мен и сина ни, за да живеем с мъжа в друг град, но с помощта на господаря на Вуду успях да върна жена си. Вуду господарят ми каза, че гореспоменатият мъж всъщност манипулира жена ми с някакви духовни сили. Но сега всичко е наред, домът ни вече е пълен с любов и щастие. Съпругата ми вече е добра съпруга за мен и добра майка за нашия син, тя също спря да взема наркотици и господарят на вуду прекъсна духовната верига, която злият човек използва върху жена ми. Всичко благодарение на господаря на Вуду. Това свидетелство е едно от обещанията ми към него,  можете също да се свържете с него. Той е много могъщ и вярвам, че определено ще намери решение на всеки проблем, който му поставите. Пишете му на имейл voodooconnect60@gmail.com...  WhatsApp +2348097014925

    ОтговорИзтриване
  10. Животът идва с различни преживявания. Не знам какъв опит имате, но това е моята история, по-скоро свидетелство. Щастлив съм да пиша това, защото отново имам мир в брака си и всичко това е благодарение на страхотен заклинател, наречен VOODOO LORD, той е много могъщ човек, който помогна да помирим спора между мен и съпруга ми с много ефективна и истинска любовна магия . Съпругът ми напусна дома и се премести при друга жена в продължение на седем  месеца, без да се грижи за мен и четирите ни деца, аз съм финансово стабилна, но имам нужда от мъжка грижа, обич и стабилно семейство. Молех го да се прибере няколко пъти, но нищо не помогна, дори помолих  по-голямата му сестра да ми помогне да го моля, което също не успя. И така, един ден попаднах на  свидетелството на жена, която описа как GOSPODAR VOODOO й помогнал да попречи на съпруга си да се разведе с нея. Свързах се с него и му обясних проблемите си, той ми каза какво е необходимо за една истинска и много ефективна любовна магия. Осигурих му всичко необходимо и след двадесет и четири часа съпругът ми ми се обади,  молейки ме за прошка и питайки дали ще го приема обратно след това, което направи, и по този начин бракът ми беше спасен. Ако имате някакъв проблем, който искате да разрешите спешно, не се колебайте да се свържете с него на  WhatsApp: +2348097014925, имейл: voodooconnect60@gmail.com


    ОтговорИзтриване
  11. Чувствам се отново толкова благословена в брака си, след като д-р Иге Аджаи върна съпруга ми, който се раздели с мен за цели 3 месеца. Аз съм Джесика Бътлър на име от САЩ. Въпреки че имам уста по цялото си тяло, няма да е достатъчно да благодаря на д-р Иге Аджайи за помощта му в живота ми. Съпругът ми се раздели с мен за тези 3 месеца и изпитвам болки и агония без него. И така, потърсих помощ навсякъде, но нищо не се получи, докато не имах предвид д-р Иге Аджаи, с когото се свързах онлайн. Обясних му ситуацията си и той обеща, че съпругът ми ще се свърже с мен в рамките на 24 до 48 часа, доколкото сърцето ми все още бие за него. Повярвах в него и той подготви заклинание за мен и съпругът ми ми се обади точно когато д-р Иге Аджаи каза. Той умоли и каза, че има нужда от мен обратно и сега отново живеем щастливо през последните 9 месеца. Всеки, който чете статията ми и се нуждае от помощ, трябва да се свърже с него... Имейл: drigeajayi@gmail.com/WhatsApp {+2348130035939}

    ОтговорИзтриване
  12. Казвам се Грета Йокубас и съм от Литва. Винаги съм обещавал да ви препоръчвам на хората там, които също може да се нуждаят от вашата помощ, защото намирането на вашия имейл беше най-доброто нещо, което някога ми се е случвало, д-р Иге Аджайи, вие сте най-внимателният и състрадателен човек, когото имам известен. Бях толкова потиснат, след като бях без любов почти пет години. Поисках любовно заклинание за събиране и удивително то подейства. Живея щастливо с най-прекрасния жив мъж и това е, за което се молих. Благодаря ви, д-р Ige Ajayi, нямаше да е достатъчно, като се има предвид какво сте направили за мен, затова реших да споделя това свидетелство за вашата ръчна работа на целия свят, за да научи за добрата ви работа за мен. Можете да се свържете с този мъж за всякакви проблеми във връзката и той също ще ви помогне. Свържете се с имейл drigeajayi@gmail.com. Телефон/Whatsapp +2348130035939

    ОтговорИзтриване
  13. просто искам да споделя моето свидетелство тук. Казвам се Марта Поте. Искам да отдам цялата слава на Бог, че доведе д-р Иге Аджаи, за да ми помогне да възстановя брака си. Много обичам съпруга си, той се разведе с мен заради друга жена. молех се и плаках, но нямаше как. Веднъж верен ден просто търсих в интернет и попаднах на заклинател (д-р Иге Аджайи), никога преди не съм вярвал в заклинанията, но нещо в мен каза, че трябва да опитам. Свързах се с него и той ми каза, че всичко ще бъде наред, че след 48 часа съпругът ми ще ми се обади и ще ми се извини. мислех, че е шега. ето преди 48 часа съпругът ми ми се обади и започна да ми се извинява за всичко. ето защо искам да споделя това свидетелство тук, знам, че мнозина преминават през много в браковете си, не се срамувайте да потърсите помощ. Д-р Ige Ajayi може да ви помогне, какъвто и да е случаят. Свържете се с него сега. Имейл: drigeajayi@gmail.com/WhatsApp: +2348130035939

    ОтговорИзтриване
  14. Просто трябва да дам това свидетелство тук, Любовта никога не се предава, никога не губи вяра, винаги се надява и издържа при всякакви обстоятелства. Отдавам цялата слава на Бог, че доведе д-р I've Ajayi в живота ми, той ми помогна да възстановя разбития си брак, когато отново нямаше надежда за мен, той ми помогна да върна съпруга си и сега ние обичаме и уважаваме всеки друго, толкова много любов в брака. Д-р Иге Аджаи. Специализира се в правенето на любовни заклинания. Искате бившия си съпруг, бившата съпруга или всеки, когото искате, да се върне в живота ви. Свържете се с него по имейл: drigeajayi@gmail.com/ WhatsApp +2348130035939

    ОтговорИзтриване
  15. Добър ден съм Саманта Грей:
    Имате ли нужда от помощ, за да върнете бившия си приятел или приятелка, помощ, за да накарате съпруга или съпругата ви да ви обичат сами? Свържете се с д-р Огунделе. Този човек е честен магьосник, който върна съпруга ми за мен в рамките на 24 часа. Съпругът ми изневеряваше с друга жена и отношението му се промени, но д-р Огунделе го върна за мен. Свържете се с него в WhatsApp, Telegram или Viber Chat: +27638836445. В Instagram: dr.ogundele1. Той върна съпруга ми, както обеща и силите му са безвредни.

    ОтговорИзтриване
  16. Празнувайте Коледа с любовта на живота си. Предлагам ви да се свържете с Dr.AYO Той върна бившия ми приятел. Приятелят ми ме напусна и бях съсипана. Най-болезненото е, че бях бременна за него. Исках го обратно. Направих всичко по силите си, за да го върна, но всичко беше напразно, исках го обратно толкова много, заради любовта, която изпитвах към него, молех го с всичко, обещавах, но той отказа. Обясних проблема си на сестра ми и тя ми предложи да се свържа с магьосник, който може да ми помогне да направя магия, за да го върна обратно, нямах друг избор, освен да опитам. Изпратих съобщение до заклинателя, наречен Dr.AYO, и той ме увери, че няма проблем и че всичко ще бъде наред преди 72 часа. Той направи магията и изненадващо 72 часа по-късно приятелят ми ми се обади. Беше толкова изненадващо, отговорих на обаждането и всичко, което той каза, беше, че много съжалява за всичко, което се е случило, че иска да се върнем заедно. Каза също, че много ме обича. Бях толкова щастлива и отидох при него, така че отново започнахме да живеем щастливо заедно. Благодарение на Dr.AYO. ако сте тук и вашият любовник ви отказва или гаджето ви се е преместило при друго момиче, не плачете повече, свържете се с Dr.AYO за помощ сега.. Ето неговия контакт. WhatsApp: ИЛИ VIBERS +2347055691377, имейл: drayospell@gmail. com

    ОтговорИзтриване
  17. Добър ден на всички, искам всички да знаят за д-р Огунделе, страхотен заклинател, който ми върна приятеля (съпруга) в рамките на 24 часа със силите си, приятелят ми ме остави за 2 години, за да бъде с друга жена, миналата седмица бях запознах с д-р Огунделе, след работата му гаджето ми се върна у дома. Казах на д-р Огунделе, че ще споделя добрата новина, за да знаят хората за него, ако имате проблеми с връзката, живота или болестта, свържете се с него на неговия WhatsApp или Viber: +27638836445. Този човек е силен и истински. Неговият уебсайт: https://globalhelperman.wixsite.com/ogundeletempleofsolu

    Съжалявам, ако този пост ви обижда, просто се опитвам да оценя човек, който донесе щастие на семейството, брака и работата ми.

    Верона.

    ОтговорИзтриване