(16. И спомени [о, Мухаммад] в Книгата Мариам, когато се уедини от своето семейство на едно място на изток. ) (18. Рече тя: “Всемилостивия да ме опази от теб! Ако си богобоязлив...” ) (19. Рече [Джибрил]: “Аз съм само пратеник на твоя Господ, за да те даря с пречисто момче.” ) (20. Рече: “Как ще имам момче, щом не ме е докосвал мъж и не съм блудница?”) (21. Рече [ангелът]: “Тъй каза твоят Господ: “Това за Мен е лесно. И за да го сторим знамение за хората, и милост от Нас. Това е предрешено дело.”) (22. И зачена го тя, и се уедини с него в отдалечено място. ) (23. И родилните болки я доведоха при ствола на палмата. Рече: “О, да бях умряла преди това и да бях напълно забравена!”)
Коя е Мариам бинт ‘Имран
След историята на Закария следва тази на Мариам (Дева Мария). Аллах споменава даряването и с рожба,наречена ‘Иса,без баща (без да е забременяла от мъж).Двете истории са сходни,поради това са спомената една след друга (Закария и жена се сдобиват със син когато са на преклонна възраст),също както и в сурите Ал ‘Имран и Ал-Анбия.Аллах разказва тези истории,за да покаже на слугите си Своите способности,Могъщество, Власт и това,че Неговата Сила е безгранична. Аллах казва:
(16. И спомени [о, Мухаммад] в Книгата Мариам, ) - Тя била Мариам бинт (дъщеря на) ‘Имран от родът на Дауд (Дейвид).Израстла в именито и благоприлично семейство от народа на Израелтяните.Аллах споменава бременността на майка и в сура Ал ’Имран и това,че тя тя посвещава детето си (Мариам) в служба на Аллах в Храма на Свещения Дом (в Йерусалим).Закариа,Мариам и нейната майка имат сходни съдби.
(И я прие нейният Господ с хубав прием, и я отгледа като хубав кълн) (3:37) - Мариам израстла в благородна среда сред Израелтяните .Тя била една от поклонничките,известна със забележителната си отдаденост и постоянност на службата към Бог.
За нея се грижел съпругат на сестра и:Закария,който бил Пророк на Изреалтяните по това време.Той бил известен човек,към когото всички се допитвали за религиозните дела,които ги вълнували.Закария видял невероятни чудеса,които се случвали с Мариам и бил потресен от тях.
Всеки път,когато той влизал в Михраб-а за да я посети, я намирал отрупана с провизии. (Всякога, щом Закария влизаше при нея в нейното светилище, намираше там препитание. Рече: “О, Мариам, откъде имаш това?” Тя рече: “От Аллах е. Аллах безмерно дава препитание комуто пожелае.” ) (3:37) Разказват,че зимата намирал летни плодове при нея,а лятото: зимни плодове.
Мариам и Ангел Гавраил
(И спомени [о, Мухаммад] в Книгата Мариам, когато се уедини от своето семейство на едно място на изток).(19:16) –тя се усамотила и отделила от семейството си в източната част на Свещената Джамия (в Йеросалим).В хадис от Ибн ‘Аббас се разказва,че Пророка (с.а.с.) казал: ‘’Наистина,аз знам най-много измежду създанията на Аллах ,знам защо Християните избират изток за молитвена посока.Правят го заради повеленото от Аллах:
(когато се уедини от своето семейство на едно място на изток) За това те избират мястото на раждане на ‘Иса като посока за молитви.’’ Относно думите на Аллах:
(17. И се прикри от тях със завеса.) Означава,че тя се стаила и прикрила от хората.Тогава Аллах изпратил Джибрил при нея.
(И пратихме при нея Нашия Дух, който й се представи като съвършен човек.)(19:17) Значещо,че той дошъл при нея във формата на съвършен и истински човек.Муджахид,Ад-Даххак,Катада,Ибн Джурайдж,Уахб бин Мухаббин и Ас-Судди заедно коментират казаното от Аллах:
(И пратихме при нея Нашия Дух,) ’’Това значи:Джибрил (Гавраил).’’
(18. Рече тя: “Всемилостивия да ме опази от теб! Ако си богобоязлив...”) Значещо,че когато ангела (Джибрил) се появил във формата на мъж при нея,на усамотеното място зад завесата скриваща я от нейните хора,тя се уплашила от него и помислила,че иска да и стори зло,тогава тя казва:
( “Всемилостивия да ме опази от теб! Ако си богобоязлив...”) думите и изначават:’’ако се страхуваш от Аллах’’,т.е. напомня му за Аллах.Това е прието да се казва за защита от зло,за евентуално отблъскване на злото.Така,че първото нещо,което тя прави е да се опита да го накара да се страхува от Аллах,Превеликия.Ибн Джарир разказва от ‘Асим,че Абу Уа’ил казал,споменавайки историята с Мариам:’’Тя знаела,че смирен човек ще се възпре (от извършване на зло) след като му се каже:
(“Всемилостивия да ме опази от теб! Ако си богобоязлив...”) ‘’.
Той отвърнал:
(19. Рече [Джибрил]: “Аз съм само пратеник на твоя Господ...” ) т.е. ангела и отговаря,за да възпре страхът и .’’Аз не съм за какъвто ме мислиш,аз съм Пратеник на твоя Господ’’ с това той казва: ‘’Аллах ме изпрати при теб.’’ Споменават,че когато тя изрекла името на Аллах: Ар-Рахман (Всемилостивия) Джибрил се разпаднал и се върнал в действителната си форма (на ангел).Отговорил:
(إِنَّمَآ أَنَاْ رَسُولُ رَبِّكِ لِيَهَب لَكِ غُلَـمًا زَكِيًّ) (Аз съм само пратеник на твоя Господ, за да те даря с пречисто момче.”)
(20. Рече: “Как ще имам момче... ) т.е. Мариам се удивлява от това.Казва:,,Как ще имам син’’ имаща предвид: “Как ще имам момче, щом не ме е докосвал мъж и не съм блудница?” Поради тази причина казва:
(щом не ме е докосвал мъж ,нито съм Багхийа) Багхийа е прелюбодейка.За това има хадис,в който се забраняват парите,изкарани от Багхийа.
(21. Рече [ангелът]: “Тъй каза твоят Господ: “Това за Мен (Аллах) е лесно...” Тук ангелът отговаря на въпроса и :’’Наистина,Аллах каза,че ще родиш момче,въпреки,че нямаш съпруг и не си извършила нищо развратно.Наистина,Той е Всемогъщия и прави каквото пожелае.’’След това Джибрил предава Думите на Аллах:
(“И за да (Пожелахме) го сторим знамение за хората.”) - значи: доказателство и знак за човеците за силата на техния Създател,Който ги извайва различни.Той създава техния баща Адам без мъж (баща) или жена (майка).След това създава останалите поколения от мъж и жена,с изключение на ‘Иса.Той повелява ‘Иса да бъде роден без намесата на мъж.
Аллах прави четири типа човешки създания,което доказва съвършенството на Неговата Сила и величието на Неговата власт.Няма друг бог,на който заслужава да се служи,освен Него и няма друг истински Господ освен Него. Относно думите на Аллах:
(и милост от Нас) те значат:’’Ние ще направим това момче милост от Аллах и Пророк сред Пророците.Той ще зове към служба към Аллах и монотеистична вяра в Него.Това е като казаното от Аллах,Превеликия в Аята:
((Помни) Когато ангелите рекоха: “О, Мариам, Аллах те благовества за Слово от Него. Името му е Месията Иса, синът на Мариам, знатен в земния живот и в отвъдния, и е от приближените [на Аллах]. И ще говори на хората още в люлката, и като възмъжее, и ще бъде от праведниците.”, ¬ (3:45-46)
( Това е предрешено (вече решено) дело (от Аллах.)) - Това е края на диалога между Джибрил и Мариам.Той и съобщава,че това вече е предопределено със силата и волята на Аллах.Мухаммад бин Исках казва:
( Това е предрешено (вече решено) дело (от Аллах.))’’Това значи,че Аллах вече е решил,че това ще се случи и няма начин да се избегне.’’
(22. И зачена го тя, и се уедини с него в отдалечено място.)(23. И родилните болки я доведоха при ствола на палмата. Рече: “О, да бях умряла преди това и да бях напълно забравена!” )
Зачеването и Раждането на ‘Иса
Аллах,Превеликия ни съобщава за Мариам,на която Джибрил съобщава думите на Аллах и тя приема божественото предопределение.Много учени от ранните поколения (Салаф) споменават,че след това ангела (Джибрил) духнал в отвора на дрехата с която тя била облечена.Дъхът слязал надолу до вагината и и тя заченала дете по волята на Аллах.Мухаммад Ибн Исхак казва:’’Когато го заченала и напълнила стомната си с вода от извора,тя се върнала (при хората си).След това менструалният и период прекъснал и изпитала неразположение каквото всяка бременна жена изпитва:глад,смяна на цвета на кожата и дори в говора и имало промяна.След това хората започнали да посещават къщата на Закария,както никоя къща до тогава.Вестта се разнесла сред Израелтяните и хората казвали:’’В действителност нейният другар (в прелюбодеянието) е Юсуф,защото в храма нямаше никой друг,освен него.’’ Заради това тя се скрива от хората и поставя преграда между себе си и тях.Никой не я видял и тя не виждала никого.’’
(И родилните болки я доведоха при ствола на палмата.) Това значи,че родилните болки я довеждат до ствола на палма с фурми,която била на мястото,където се била усамотила.Учените не са на едно мнение относно местоположението му.
От ,,Тафсир Ибн Катир – съкратена версия,,
І.Никъде в корана не пише, че Дух Свети е Архангел Джибриил.ТОВА Е ИЗМИСЛИЦА НА ХОРА./прощавай за главните букви/.Къде в корана пише , че дух Свети е Архангел Гавраил?!
ОтговорИзтриванеІІ.За Мариям се е грижел не Захария, а Йосиф, за когото е и сгодена!
ІІІ.Иисус Христос е роден във Витлеем.
Има пророчесвтво:
Матей 2:5 //Михей 5:2Витлеем Юдейски, по пророчеството на пророк Михей/750-687 пр.Хр./
свещ.Стелиян
Защо Коранът бърка родословието на св. Дева Мария, като я прави сестра на Мойсей и Аарон?!
ОтговорИзтриванеВ сура 66, аят 12 призовава Мариам / дъщеря на Имран/.
"Имран"е форма на иврит на Амрам, посочен в Числа 26 стих 59 като бащата на Аарон, Моисей и Мариам, т.е. и в Библията се твърди, че Мариам е дъщеря на Имрам, но майката на Исус е друга – Мария и се е родила 1500 години след Мойсей.
59 Името на Амрамовата жена беше Иохавед, Левиева дъщеря, която се роди на Левия в Египет; и тя роди на Амрама Аарона и Моисея и сестра им Мариам.
В Корана Аарон е известен с имената Харун и Аарон! За доказателство давам най-популярните преводи от английски на Сура 19 Мариам, аят 28:
Yusuf Ali 28: O sister of Aaron! Thy father was not a man of evil, nor thy mother a woman unchaste!"
Pickthal 28: O sister of Aaron! Thy father was not a wicked man nor was thy mother a harlot.
Mohsin Khan: 28:"O sister (i.e. the like) of Harun (Aaron) ! Your father was not a man who used to commit adultery, nor your mother was an unchaste woman."
свещ.Стелиян
....
ОтговорИзтриванеВ българската компилация на Корана е прието Аарон да се превежда Харун /. Сура 19 Мариам, аят 27 до 34.
27 И отиде с него при своя народ, носейки го. Рекоха: "О, Мариам, ти стори нещо осъдително.
28. О, сестро на Харун, баща ти не беше лош човек и майка ти не беше блудница."
29. И посочи тя към него. Рекоха: "Как ще беседваме с дете в люлка?"
30. Рече то: "Раб съм на Аллах. Даде ми Той Писанието и ме стори пророк.
31. И ме стори благословен, където и да се намирам, и ми повели да отслужвам молитвата, и да давам милостинята закат , докато съм жив.
32. И да бъда нежен към своята майка. И не ме стори Той горделив, непокорен.
33. И мир на мен в деня, в който съм роден, и в деня, когато ще умра, и в Деня, когато ще бъда възкресен!"
34. Това е Иса, синът на Мариам словото на истината, в която се съмняват.
Тук няма никакво съмнение, че сестрата на Харун / Аарон / – Мариам е майка на Исус!
В Корана ясно е записано, че Мариам е дъщеря на Имран – Бащата на Аарон и Мойсей.
Сура 66, аят 12. И с Мариам, дъщерята на Имран, която пазеше целомъдрието си, и вдъхнахме в нея от Своя дух. И повярва тя в Словата на своя Господ, и в Неговите писания, и бе от набожните.
...
ОтговорИзтриванеНо в Корана и на друго място в Сура 3, аяти 35 до 45 е записано пределно ясно – дума по дума!
Следете внимателно какво казват знаменията от Корана! Още веднъж е записано същото!
Сура 3, аяти 35-36, твърди, че жената на Имрам / в случая бабата на Исус/ каза за раждането на Мариам:
35. Когато жената на Имран рече: "Господи мой, посветих онова, което е в утробата ми, единствено на Теб да служи. Приеми го от мен! Наистина Ти си Всечуващия, Всезнаещия."
36. И когато го роди, каза: "Господи, родих го женско." А Аллах най-добре знаеше какво е родила. Мъжкото не е като женското. "И я назовах Мариам. И Те моля да я закриляш от прокудения сатана заедно с потомството й!"
37. И я прие нейният Господ с хубав прием, и я отгледа като хубав кълн, и я повери на Закария. Всякога, щом Закария влизаше при нея в нейното светилище, намираше там препитание. Рече: "О, Мариам, откъде имаш това?" Тя рече: "От Аллах е. Аллах безмерно дава препитание комуто пожелае."
Закария е бащата на друг голям пророк в Исляма - Йоан Кръстител / Яхя /!
Внимание в аят 37 – Закария си говори с Мариам – бъдещата майка на Исус и Дъщерят на Имран и сестрата на Мойсей и Аараон!
...
...
ОтговорИзтриване38. Там Закария позова своя Господ. Рече: "Господи мой, дари ми от Теб добро потомство! Ти си Чуващия зова."
39. И както стоеше, молейки се в светилището, ангелите го призоваха: "Аллах те благовества за Яхя, който ще потвърди Слово от Аллах, ще бъде господар, целомъдрен и пророк от праведниците."
Тук вече няма никакво съмнение – Аллах благовестява Захария с Яхя / Йоан Кръстител /, който ще потвърди Словота от Аллах / Словото от Аллах е Исус - в аят 45 по-долу ще го видите написано в червено в прав текст /.
40. Рече: "Господи мой, как ще имам син, когато вече ме застигна старостта, а жена ми е бездетна?" Рече: "Така! Аллах прави каквото пожелае."
41. Рече: "Господи, дай ми знак!" Рече: "Знакът за теб е три дни да говориш с хората само като посочваш. И споменавай често своя Господ, и Го прославяй вечер и сутрин!"
42. И когато ангелите рекоха: "О, Мариам, Аллах те избра и те пречисти, и те избра над жените от народите!
43. О, Мариам, смири се пред своя Господ и сведи чело до земята в суджуд , и се кланяй с покланящите се!"
44. Това е от вестите на неведомото, Ние ти го разкриваме. Не бе ти при тях, когато хвърляха калемите си кой от тях да се грижи за Мариам. Не бе там и когато се караха.
45. Когато ангелите рекоха: "О, Мариам, Аллах те благовества за Слово от Него. Името му е Месията Иса, синът на Мариам, знатен в земния живот и в отвъдния, и е от приближените [на Аллах].
Няма съмнение - според Корана, Исус е племенник на Мойсей и Аарон / падат се вуйчовци на Исус/! Нищо, че между тях има хилядолетие и половина разлика!
Тук представям мюсюлмански сайт в които са описани 25 пророци споменати в Корана и кой колко пъти е бил споменат!
Под номер 12 виждаме Муса Ибн Имран, споменат 136 пъти в Корана. И под номер 13 виждаме Харун Ибн Имран, споменат 20 пъти в Корана! В превод от арабски думата „Ибн" означава Син на, т.е. Муса Син на Имран, Харун Син на Имран.По същия начин е записано – Яхя Син на Закария под номер 3.
Източник: http://www.namesofamuslim.com/2009/01/25-p...n-quran_19.html
В Корана е написано още, че по времето на Мойсей хората са четяли Евангелието / което е дадено на Исус / … Но, да спрем до тук...
Тук е мястото да си зададем въпросите:
– Защо Аллах е допуснал грешки в Корана ?
свещ.Стелиян
EЙ ЗАБЛУДЕН СВЕЩЕНИК СТЕЛИЯН, ПРЕСТАНИ ДА
ОтговорИзтриванеХАЛЬОЦИНИРАШ.
----
Заблудения(свещ.Стелиян) твърди, че Исус е племенник на Харун и следователно също и на Муса(Мойсей)и че Мариам е сестра на Муса и Харун.
---
Отговора>>
И отиде с него при своя народ, носейки го. Рекоха: “О, Мариам, ти стори нещо осъдително.
О, сестро на Харун, баща ти не беше лош човек и майка ти не беше блудница.” ( Сура19/27-28 )
--
В сура 19:28 ние срещаме думата "укхтун", тази дума в арабския език има 2 значения:
1.Сестра по родствена връзка или
2. Сестра по клан или по религия.
НАПРИМЕР: при общуване често мюсюлманите се назовават по между си с "акхи" което означава брат.
А мюсюлманките -"УКХТИ"-СЕСТРА, при това обръщение няма никаква родствена връзка.
В Корана в случая Мариам, майката на Иса(а.с.) обръщат се към нея с "о, сестро на Харун" използват значение ""сестра по религия"(Споменатият Харун не е братът на Муса, а друг благочестив мъж.)
=======
Матей 1:1
1 Родословието на Исуса Христа, син на Давида, син на Авраама.
--
Това означава ли, че Исус е бил син на Давид??
Още един пример:
Матей 1:20
ангел от Господа му се яви насъне и каза: Иосифе, сине Давидов, не бой се да вземеш жена си Мария..
--
Това означава ли, че Йосиф е бил също син на Давид и следователно се явява брат на Исус???
Съжалявам анонимен за изблика му на гняв , но
ОтговорИзтриванеЯСНО СИ ПИШЕ ЖЕНАТА НА ИМРАН, Т.Е. МАЙКАТА НА МАРИЯ...
ИМРАН Е БАЩА НА МОЙСЕЙ И ААРОН И сестра им, Мария, но не Дева Мария...
как жената на Имран казва, че посвещава Дева Мария на Бога, когато тя не и е майка...?!
Сура 3, аяти 35-36, твърди, че жената на Имрам / в случая бабата на Исус/ каза за раждането на Мариам:
35. Когато жената на Имран рече: "Господи мой, посветих онова, което е в утробата ми, единствено на Теб да служи. Приеми го от мен! Наистина Ти си Всечуващия, Всезнаещия."
36. И когато го роди, каза: "Господи, родих го женско." А Аллах най-добре знаеше какво е родила. Мъжкото не е като женското. "И я назовах Мариам. И Те моля да я закриляш от прокудения сатана заедно с потомството й!"
37. И я прие нейният Господ с хубав прием, и я отгледа като хубав кълн, и я повери на Закария. Всякога, щом Закария влизаше при нея в нейното светилище, намираше там препитание. Рече: "О, Мариам, откъде имаш това?" Тя рече: "От Аллах е. Аллах безмерно дава препитание комуто пожелае."
Родословието на Иисус е дадено , за да се посочи, че той е изпълнението на пророчеството, че ще бъде от рода на Давид...
свещ.Стелиян
Недоучилия за свещенник Стелиян, подвизващ се в нета под ника Анахорет е автор на къде, къде по шантави идеи.Едно от щурите му писания е за книга написана 1000г.преди библията, но потвърждаваща нейната достоверност.
ОтговорИзтриванеПри подобен дефицит на осъзнаване не бива да се учудва човек, ако същият кандидат-свещенник приема с лека ръка глуповати сказки макар и те да са против всяка логика.
Семантичната разлика м/у думите брат(((яхий означава брат по вяра)))и роден брат(((ибн абу...- означава син на бащата на еди кой си)))е повече от ясна.
Колкото и да оплюваш Стелиян, това няма да направи Мохамед по-прав! Повечето от изказвания на Мохамед в Корана са негови интерпретации на басни и други истории, които са се разказвали по неговото време. Предполага се, че част от писанияте на Мохамед имат демоничен произход!
ИзтриванеМюсюлманинът току-що разбра, че религията му е фалшива. И нищо не може да каже за да опровергае Стелиян. Няма съмнение, че КОРАНЪТ Е ЕДНА ФАЛШИФИКАЦИЯ. НЯМА СЪМНЕНИЕ, ЧЕ СПОРЕД ФАЛШИВИЯ КОРАН - ИСУС /НА АРАБСКИ ИСА/ Е ПЛЕМЕННИК НА МОЙСЕЙ /МУСА/ И АРОН /ХАРУН/, въпреки, че между тях има разлика в няколко столетия. Голям майтап, голяма фалшификация ...
ОтговорИзтриване